SE EI PELAA JOKA PELKÄÄ

SUUNNITTELE PELI.

Supercell ja Rovio ovat menestyneitä suomalaisia peliyrityksiä. Hyppää pelisuunnittelijan rooliin ja anna mielikuvituksesi laukata. Suunnittele peli, jota ei vielä ole olemassa, mutta jonka uskoisit herättävän kiinnostusta peliharrastajissa. Voit myös rakentaa prototyypin pelistäsi. Kirjoita ja halutessasi kuvita/kuvaa pelin idea pääpiirteissään.

Voit havainnollistaa pelisuunnitelmaasi joko kirjoitetulla tekstillä tai videolla. Lue lisää videosta kilpailutyönä. Videotallenteiden suositeltu yhteispituus on enintään noin 10 minuuttia. Voit myös rakentaa blogin tai vlogin peliprojektisi ympärille. Tällöin blogin tai itse vlogin lisäksi kilpailutyöksi riittää 1-2 sivun tiivistelmä, jossa kuvaat projektin onnistumista.

Tiivistelmän apukysymyksinä voit käyttää: Miten sekä pelin että blogin/vlogin toteuttaminen sujui? Oliko mutkia matkassa vai menikö kaikki helposti? Oletko saanut palautetta blogisi/vlogisi kautta? Miten palaute on vaikuttanut tekemiseesi?

Vlogaamisen aloittamiseen löydät vinkkejä täältä. Muista laittaa työhön nimesi, koulusi nimi sekä kilpailusarja ja tehtävän nimi (sarja 3, yksilötyö: Se ei pelaa joka pelkää).

VINKKEJÄ PELIN SUUNNITTELUUN:

Mikäli peli rakentuu hahmojen ja tarinan ympärille, kuvaile millaisia hahmoja pelissä on, millaisessa ympäristössä he toimivat ja mitkä ovat heidän motiivinsa edetä pelissä. Mikäli peli rakentuu toisenlaiselle strategialle (esim. taitopeli, tietovisa tai pakohuone), kuvaile mitä elementtejä ja ominaisuuksia pelissä on. Millaisia haasteita pelaaja kohtaan ja miten häntä palkitaan onnistumisista pelissä? Mikä on pelaajan tavoite pelissä ja miten pelaaja voi vaikuttaa tavoitteen onnistumiseksi? Pelataanko peliä yksin vai ryhmässä? Halutessasi voit kehittää myös markkinointisuunnitelman pelin ympärille.